Hoe we ISIS kunnen bestrijden

Door Michiel Servaes op 7 oktober 2014 Delen

In onze intenties, onze motivatie, om ISIS een halt toe te roepen, verschillen wij vandaag in de Tweede Kamer niet van elkaar. De schok en walging over minderheden die worden opgejaagd, vrouwen die worden verkracht, kinderen die worden geïndoctrineerd en journalisten en andere onschuldige burgers die op middeleeuwse wijze worden afgeslacht, delen wij allen.

ISIS is een ramp voor Irak. Een vloek voor de regio. En als ideologie en terreurbeweging – waar onbegrijpelijk maar waar ook in Europa een bepaalde aantrekkingskracht vanuit gaat – een bedreiging voor onze eigen waarden en open samenleving. De vraag die vandaag voorligt is dus niet of we ISIS moeten bestrijden, maar hoe we ISIS kunnen bestrijden. Op michielservaes lees je mijn integrale inbreng in de eerste termijn van het debat >