Herstel stabiliteit en vertrouwen in Europa

Door Kirsten Meijer op 24 oktober 2012 Delen

Op vrijdag 12 oktober kwamen Europese sociaaldemocratische denktanks en partijen bijeen in Dublin voor een conferentie over ‘Progressive governance’. De grote vraag die voorlag was hoe we de stabiliteit en het vertrouwen in Europa kunnen herstellen. Hoe groot de uitdaging ook is, aan ideeën geen gebrek.

Een van de inleiders, Patrick Diamond (senior research fellow, Policy Network) presenteerde een post-crisis beleidsagenda voor sociaaldemocraten. Volgens Diamond moet de agenda ten eerste gericht zijn op versterken van de veerkracht van onze samenleving en de instituties. Door bijvoorbeeld de financiële sector te reguleren, belastingstelsels te hervormen en meer te richten op welvaart in plaats van inkomen en door investeringen in kinderen en jongeren te waarborgen.

Lees verder op internationaal.pvda.nl >