Harder werken aan acceptatie homoseksualiteit

Foto Shutterstock / Aleksandar Stojkovic

Door Keklik Yücel op 5 december 2014 Delen

Homoseksualiteit wordt spijtig genoeg nog steeds niet voldoende geaccepteerd. Onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau naar acceptatie van homoseksuelen binnen conservatief religieuze kring toont dat eens te meer aan. Ik maak me zorgen over dit gebrek aan tolerantie in de samenleving. Het schiet niet op zo. Iedereen heeft het recht om zichzelf te kunnen zijn en te ontwikkelen. Ongeacht geslacht, religie of geaardheid. Niemand bepaalt voor een ander hoe hij zijn leven moet leven en moet lief hebben. Er moet met veel urgentie en gericht worden gewerkt aan acceptatie van LHBT’ers in deze kringen.

De Partij van de Arbeid ziet daarbij een belangrijke rol weggelegd voor rolmodellen die als (mensenrechten)ambassadeurs optreden binnen deze buurten en gemeenschappen. Ik zal de minister vragen om snel aan de slag te gaan met deze ambassadeurs en zal een debat en een hoorzitting met experts op dit onderwerp aanvragen in de Tweede Kamer.