Haal diploma op eerlijke wijze

Door Tanja Jadnanansing op 13 juni 2013 Delen

Het is verschrikkelijk dat er zoveel eindexamens zijn gestolen en dat leerlingen en ouders lang in de rats hebben gezeten. Gelukkig is er nu duidelijkheid voor alle leerlingen en ontvangt iedereen vandaag de uitslag. Ik roep alle leerlingen met voorkennis van de examens op om zich te melden, zodat zij alsnog op een eerlijke manier hun diploma kunnen behalen.

De politie en Onderwijsinspectie zijn diepgravende onderzoeken gestart waarbij ook kritisch wordt gekeken naar de school. Wij wachten de uitslagen van de onderzoeken af voor we eventuele conclusies trekken. Wel willen we dat het onderzoeken uiterlijk voor het begin van het nieuwe schooljaar zijn afgerond, zodat er snel duidelijkheid komt voor de leerlingen.

Daarnaast gaan we volgende week het debat met de staatssecretaris aan, waarin centraal moet staan hoe deze situatie heeft kunnen ontstaan en hoe we die in de toekomst gaan voorkomen.