Geef vluchtelingen veilige routes naar Europa

Door Kati Piri op 12 mei 2015 Delen

Natuurlijk kunnen we niet iedereen Europa binnen laten. En natuurlijk moeten we de vluchtelingen die binnenkomen eerlijk over de Europese Unie verdelen. Maar het is onze dure plicht om iedereen te redden die voor onze kusten dreigt te verdrinken. Daarom moeten vluchtelingen de kans krijgen om gebruik te maken van veilige, legale routes om Europa te bereiken. Anders blijven gewetenloze mensensmokkelaars wanhopige vluchtelingen tegen woekerprijzen op gammele bootjes de dood in jagen.

De Europese Commissie komt woensdag vervroegd met zijn plannen voor het asiel- en migratievraagstuk. De recente drama’s op Middellandse Zee maken pijnlijk duidelijk dat we als Europa al veel te lang het vluchtelingendrama op zijn beloop hebben gelaten. Het is de hoogste tijd om het probleem serieus aan te pakken. Lees verder op europa.pvda.nl >