Extra werkplekken voor jongeren in ov-sector

Foto Flickr / harry_nl

Door Lodewijk Asscher op 18 november 2014 Delen

Er komen extra plekken vrij voor jongeren in stad- en streekvervoer. Dat heb ik afgesproken met openbaar vervoersbedrijven om nieuwe krachten te werven. De instroom aan nieuwe en jonge werknemers is namelijk te laag om de uitstroom van de huidige buschauffeurs en conducteurs te kunnen compenseren. Daarnaast krijgen mensen met een WW-uitkering of werknemers die ontslagen dreigen te worden de gelegenheid tot omscholing. Zij zullen in de openbaar vervoersector worden ingezet, op plekken waar tekorten zijn. Het is belangrijk om scholing te stimuleren en de werknemers langer inzetbaar te houden. Allen zo bestrijden we werkloosheid en werken we aan een sterkere arbeidsmarkt. Lees verder op rijksoverheid.nl >