Enno Neef (69)

Door De Redactie op 8 februari 2016 Delen

Enno Neef is bijna zeventig jaar en al jaren lid bij de PvdA. Hij was eerder raadslid van de gemeenteraad in Alkmaar voordat hij lid werd van de PvdA, daarna volgde nog een lange geschiedenis van politiek door zijn leven.

Zestien jaar was hij raadslid, elf jaar statenlid waarvan 5 jaar gedeputeerde en in 2003 werd hij burgemeester van Medemblik. Dit alles als trouw lid van de PvdA. ‘Job Cohen en Ad Melkert zijn mijn favoriete PvdA’ers, want zij hebben een goede kijk op de politiek. Cohen had de tijd tegen maar inhoudelijk vond ik hem toch echt het beste. Soms is een oppositierol effectiever dan een deelname in de regering’, vindt Enno. ‘Nederland is een coalitieland en wetten worden niet alleen door één partij gemaakt.’ Enno Neef is nog van voor het dualisme.

Enno is actief op social media. ‘Ik heb een LinkedIn=account en ik volg de PvdA op social media, vooral voor de congresstukken. Deze digitale manier is de perfecte methode om vanachter je bureau alles te volgen.’

Enno is vijf jaar geen lid geweest van de PvdA, omdat hij in het buitenland heeft gewoond. Toen hij weer terug kwam, meldde hij zich gelijk weer aan.