Ieder kind een gelijke kans op goede start in het leven

Foto Shutterstock / MNStudio

Door Keklik Yücel op 21 januari 2016 Delen

Alle kinderen verdienen een gelijke kans op de beste start in het leven. Daarom strijdt de Partij van de Arbeid al jaren voor goede voorzieningen zoals kinderopvang, peuterspeelzalen en voorschoolse voorzieningen. Het vandaag gepresenteerde advies van de Sociaal-Economische Raad (SER) om alle kinderen minimaal 16 uur in de week naar één voorziening te laten gaan is dan ook een belangrijk en goed advies. En baanbrekend.

Alle kinderen krijgen op deze manier de kans op de beste ontwikkeling en een vliegende start in het onderwijs. Bovendien maken we hiermee een vuist tegen tweedeling en investeren we in de toekomst van onze kinderen en daarmee in de toekomst van onze samenleving.

De PvdA onderschrijft het advies van de SER dan ook van harte. Onze oproep om kinderopvang, buitenschoolse opvang, onderwijs en sport en spel onder een dak aan te bieden, neemt de SER ook over in haar advies. Een goede zaak. Alle kinderen krijgen hierdoor een kans om hun talenten te ontwikkelen. Zonder drempels.