Einde aan wildgroei natuursubsidieregelingen

Door Lutz Jacobi op 23 januari 2013 Delen

De PvdA wil de regels en subsidieregelingen voor natuurgebieden gelijktrekken. Op dit moment heeft iedere provincie eigen regelingen, waardoor bijvoorbeeld schaapsherders met twaalf verschillende regimes, subsidiebedragen en aanvraagprocedures te maken hebben. Door een eenduidige en heldere subsidieregeling denken wij dat natuurorganisaties effectiever kunnen opereren.

De PvdA vindt dat als je iets lokaal kunt regelen, je dat ook moet doen. Het moet alleen niet betekenen dat één regeling wordt vervangen door twaalf nieuwe. De staatssecretaris moet daarom met de provincies werken aan eenduidige regelingen. Natuur moet gaan over bomen, niet over papier.

De Kamer debatteert woensdag en donderdag over de begroting Landbouw en natuur, waar ook de subsidieregelingen aan bod zullen komen.