Duidelijkheid over snelheidsborden

Door Attje Kuiken op 6 november 2013 Delen

Veel automobilisten weten door het woud aan snelheidsborden niet meer aan welke maximumsnelheid ze zich moeten houden. De overgang tussen snelheden is soms groot en veelal onduidelijk. De minister van Infrastructuur moet maatregelen nemen om deze onduidelijkheden weg te nemen.

De automobilist mag op korte stukken snelweg soms 130, dan weer 120 of 100 kilometer per uur rijden. Dat zorgt voor verwarring bij weggebruikers. Deze verschillende snelheden kennen bovendien vaak uitzonderingen, die slecht zijn aangegeven met talloze matrix- en onderborden langs de weg en die vervolgens ook nog eens per tijdstip kunnen verschillen. Al deze verwarring moet plaatsmaken voor duidelijkheid.