Met Hollande kan Europa nieuwe start maken

Door Diederik Samsom op 7 mei 2012 Delen

De verkiezing van Francois Hollande is in de eerste plaats bijzonder goed nieuws voor de Fransen. Frankrijk zal een socialere koers inslaan, meer gericht op onderwijs en op het creëren van nieuwe banen. Maar ook voor Europa zal de verkiezing van Hollande een positieve wending betekenen. Met Hollande kan Europa een nieuwe start maken, weg van het Europa van de eenzijdige bezuinigingsobsessie van de afgelopen jaren, naar een Europa dat gericht is op het creëren van werk en economische groei, een Europa dat hoop en perspectief biedt.

Bijvoorbeeld door het tegengaan van de jeugdwerkloosheid, die in met name Zuid-Europese landen vaak torenhoog is. Met de komst van Hollande kan er een nieuwe wind door Europa gaan waaien en ik ben daar erg blij mee.