Demonstreer mee tegen plannen hoger onderwijs!

Door Tanja Jadnanansing op 20 januari 2011 Delen

Het Malieveld in Den Haag vormt morgen het decor van een demonstratie tegen de onderwijsplannen van het kabinet. Ook de PvdA en de JS demonstreren mee. Job Cohen zal vanaf het podium de demonstrerende studenten toespreken en deelnemen aan een debat met vertegenwoordigers van andere politieke partijen. Uiteraard zijn mijn fractiegenoot Metin Celik en ik ook aanwezig. We hopen dat veel van onze leden zich bij ons aansluiten! Sta met ons voor goed en betaalbaar onderwijs omdat dit van fundamenteel belang is voor de toekomst van Nederland als kenniseconomie. Meld je aan bij campaigner Thomas Ronnes: tronnes@pvda.nl en zorg samen met andere JS’ers en PvdA’ers voor een roodgekleurd Malieveld.

11.15 uur  Verzamelen campagnekantoor PvdA Den Haag, Stationsweg 10b Den Haag
11.30 uur  Meelopen met protesttocht vanaf Haagse Hogeschool richting Malieveld met Tweede Kamerleden
13.00 uur  Demonstratie Malieveld met diverse sprekers, onder wie Job Cohen
15.30 uur  Einde programmering

Sta met ons voor goed en betaalbaar onderwijs omdat dit van fundamenteel belang is voor de toekomst van Nederland als kenniseconomie. De sector vreest voor een desastreuze ontslaggolf als de voorgenomen bezuinigingen vorm krijgen. Zowel in het HBO als WO worden duizenden banen geschrapt en veel jonge onderzoekers staan straks op straat!

Verder houdt het kabinet te weinig rekening gehouden met jongeren die om uiteenlopende redenen als ziekte of handicap vertraging oplopen. Met de Kamerbreed aangenomen motie-Hamer is ruim een jaar geleden een groot signaal afgegeven, een enorme ambitie uitgesproken om het Nederlandse onderwijs wereldwijd tot de top-5 te laten behoren. Met dit voorgenomen beleid is dat een onmogelijke zaak. Demonstreer morgen dus met ons mee!