De Rode Loper

Door De Redactie op 4 januari 2014 Delen

De Rode Loper wordt uitgerold voor PvdA’ers die normaal gesproken achter de schermen werken. Deze keer rollen we de loper uit voor Ralph van Hertum (26), vrijwilliger en kandidaat voor de gemeenteraadsverkiezingen in Goes.

Negen maanden lang reisde Ralph van Hertum iedere dag drie uur van Goes naar Amsterdam om als vrijwilliger zijn energie te steken in het analyseren van wijkenquêtes. Nu is hij weer terug op zijn oude post in het bestuur van de PvdA in Goes, waar hij zich voornamelijk bezighoudt met social media en het organiseren van partijactiviteiten. Bovendien staat de jonge Zeeuw voor de gemeenteraadsverkiezingen op de derde plek van de kandidatenlijst.

Feitjes
Ralph wil veel weten. Hij verdiept zich graag in de Amerikaanse politiek, de geschiedenis van Nederlandse steden en topografie. ‘Op mijn negende zat ik tijdens vakanties al voorin de auto naast mijn vader om de kaart te lezen.’ Nu nog herkent hij de namen van de kleinste Nederlandse dorpen, als hij bijvoorbeeld verkiezingsuitslagen in Nederland bekijkt. Waar deze fascinatie voor die dorpjes uit voortkomt? ‘De gedachte dat alles en iedereen meetelt,’ zegt Ralph. ‘In alle plaatsjes wonen mensen. Zij hebben een verhaal en ik vind het belangrijk om te weten wat er onder hen leeft.’

Quizzen
Al zijn kennis brengt Ralph samen in een van zijn grootste hobby’s: quizzen. Niet alleen om naar te kijken op tv, maar hij doet er ook graag aan mee. Op dit moment laat hij zelfs zijn creativiteit los op het maken van een eigen algemene kennisquiz. ‘Het lijkt me leuk om een pubquiz te organiseren, maar dat kost helaas veel tijd. Dat is dus iets voor de toekomst, voor na de gemeenteraadsverkiezingen.’

Sport
Naast politieke junkie is Ralph een sportliefhebber. Niet alleen schreef hij jarenlang teksten voor een voetbalwebsite, hij was ook een fervent korfballer. ‘En als het weer het even toelaat ga ik fietsen door de polder.’

Dit artikel verscheen ook in de editie van december 2013 van Rood, het ledenblad van de PvdA.