De gezamenlijke missie van Europa

Door Diederik Samsom op 24 april 2014 Delen

Wie nog dacht dat de verkiezingen van 22 mei nergens over gaan, vergist zich. Ondanks alle verschillen tussen landen, politieke partijen en culturen, is er één onderwerp dat als geen ander Europeanen economisch, ecologisch en geopolitiek verenigt: energie. In een opiniestuk in de Volkskrant pleit ik voor een gezamenlijke missie om voor 2050 duurzaam in onze eigen energiebehoefte te voorzien.

Deze ‘New Energy Deal’ biedt het perspectief dat nu zo ontbreekt. Perspectief op nieuwe banen en groei door innovatie en nieuwe industrie. Perspectief op een stabiele toekomst zonder afhankelijkheid van de grillen van Poetin. En perspectief op een duurzame toekomst voor onze kinderen. Op volkskrant.nl lees je het hele stuk >

In Pauw & Witteman licht ik het plan verder toe.