Handen ineen slaan, verkiezingen na de zomer

Door Diederik Samsom op 24 april 2012 Delen

De PvdA houdt niet langer vast aan verkiezingen voor de zomer. Gisteren leidde een verschil van opvatting over wat de beste datum voor verkiezingen zou zijn, tot een afzichtelijk schouwspel. We vinden nog steeds dat het verstandig en verantwoord is om verkiezingen voor de zomer te houden, om daarmee de periode van impasse zo kort mogelijk te houden.

Maar het laatste dat mijn fractie zou willen is dat we de moeilijke periode die voor ons ligt, beginnen met een valse start over de verkiezingsdatum. Laten we dus de handen ineen slaan. We houden verkiezingen begin september en vragen het demissionaire kabinet die te organiseren. Nederland moet verder. Er is al te veel tijd verspild.