Daarom PvdA

Door Diederik Samsom op 10 september 2012 Delen

Er hangt verandering in de lucht. Op 12 september kunnen we kiezen voor een sterker en socialer Nederland. We kunnen de afgelopen twee jaar achter ons laten. Jaren waarin de werkloosheid steeg, de rekening van de crisis bij gewone gezinnen werd gelegd en waarin de verschillen tussen groepen mensen werden vergroot.

Nederland is toe aan een andere aanpak van de crisis. Samen kunnen we ons uit de crisis werken, ons land sterker en socialer maken en ons optimisme en onze onderlinge verbondenheid terugvinden.

Maar makkelijk wordt het niet. Niemand weet precies wat er in de komende vier weken, vier maanden of vier jaar nog gaat gebeuren. In onzekere tijden volstaan simpele en eenzijdige schijnoplossingen niet. Alleen maar bezuinigen zal ons niet uit de crisis helpen, alleen maar geld uitgeven evenmin.

Er is meer nodig. Een partij die – wat er ook gebeurt – de rekening van de crisis altijd eerlijk verdeelt, ervoor zorgt dat verschillen tussen arm en rijk kleiner worden en die cruciale sociale voorzieningen versterkt. Dat Nederland socialer wordt.

Maar ook een partij die begrijpt dat het geld verdiend moet worden. Dat we moeten investeren in ondernemerschap, in innovatie, in duurzame energie, in onderwijs. In een sterker Nederland. Een partij met de energie, de idealen en de overtuigingskracht om Nederland sterker en socialer te maken.

Stem daarom 12 september Partij van de Arbeid.

Meer weten? Zie onze standpuntenpagina, of bezoek onze verkiezingssite