Iedereen moet kunnen liefhebben wie hij of zij wilt

Foto Instragram / PartijvandeArbeid

Door Keklik Yücel op 12 oktober 2015 Delen

Vandaag hijst de PvdA de regenboogvlag om Coming Out Day te vieren. Wij zijn gelukkig niet de enige die deze dagen de regenboogvlag hijsen. Ook op bijna 70 gemeentehuizen, op scholen en bij vele organisaties wappert de regenboogvlag vandaag. Vandaag willen wij allen benadrukken dat iedereen mag liefhebben wie hij of zij wilt  en hiervoor ook moet kunnen uitkomen, zonder dat zij of hij daardoor met geweld en dreigingen te maken krijgt.

Ik wil dat LHBT’ers zich net zoals hetero’s veilig kunnen voelen over hun seksuele geaardheid. Daarom blijf ik mij als woordvoerder emancipatie inzetten voor de acceptatie van LHBT’ers in onze samenleving. Het is mooi om te zien dat zoveel organisaties deze emancipatiestrijd zichtbaar met ons voeren door de regenboogvlag zichtbaar te laten wapperen! Happy Coming Out Day!