Kom naar Maastricht en Sneek

Door De Redactie op 19 november 2010 Delen

Op 24 november vinden er in verschillende gemeenten herindelingsverkiezingen of verlate gemeenteraadsverkiezingen plaats. Daarom houdt de PvdA op vrijdag 19 november een townhall-bijeenkomst in Maastricht en op zaterdag 20 november in Sneek. Bij beide bijeenkomsten zal Job Cohen aanwezig zijn. Iedereen is van harte welkom. Let op: Je kunt nu al je vragen stellen aan Cohen via de reageermogelijkheid onder dit bericht, of via Twitter (onder vermelding van #townhalljob), Facebook en Hyves. De redactie van pvda.nl zal de beste vragen vervolgens namens jou stellen tijdens de bijeenkomst.

Maastricht, 19 november
Job Cohen voert op 19 november campagne in Limburg. Om 12.00 uur zal hij deze dag inluiden met een bezoek aan zorginstelling Binnentuin Maesstaete in Mook en Middelaar, waar Lee Tonnaer (lijsttrekker PvdA Mook en Middelaar) en Karin Peters (wethouder in Mook) hem ontvangen.

Om 12.45 uur is Job Cohen aanwezig in lunchroom en atelier Xieje in Gennep. Mariet Seegers (lijsttrekker PvdA Gennep) zal het welkomstwoord verzorgen. Vervolgens is Job Cohen op bezoek in Nieuw Bergen, waar hij Pluspunt aandoet. Pluspunt is een jeugdhonk voor ouderen, dat helemaal gerealiseerd is door de ouderen zelf. Leo Ponjee (lijsttrekker PK Bergen) en de voorzitter van Pluspunt, Martin Arntz, zijn de gastheren tijdens deze korte bijeenkomst.

Om 16.00 uur arriveert Job Cohen in Margraten, in het restaurant Talentino, waar mensen werken met een psychiatrische of verstandelijke handicap. Jo Bisscheroux, lijsttrekker van de gecombineerde lijst (PvdA – D66 en Groenlinks) is uiteraard ook aanwezig. Daarna, om 17.00 uur, bezoekt Job Cohen het nieuwe verzorgingshuis in Eijsden, De Bron. Hier worden hij en Jo Bisscheroux door de directie van De Bron rondgeleid en geïnformeerd over de organisatie en haar werkwijze.

Job Cohen sluit de campagnedag af met een bijeenkomst in Maastricht. Daar praat hij iedereen graag bij over de uitgestelde gemeenteraadsverkiezingen, de landelijke politiek en het oppositieverhaal van de PvdA. De Tweede Kamerleden Pauline Smeets en Frans Timmermans zijn onder voorbehoud bij deze bijeenkomst aanwezig.

Sneek, 20 november
Ook op zaterdag 20 november voert Job Cohen campagne, in het bijzijn van meerdere Kamerleden. Om 11.00 uur begint de campagnedag in dorpshuis De Nieuwe Haven in Abbekerk. Lijsttrekker Bert de Jong (Medemblik) is hierbij aanwezig. Om 12.15 uur komt de delegatie aan op de verkiezingsmarkt in Medemblik. Hier worden rozen, flyers en gadgets uitgedeeld.

Samen met de lijsttrekker voor de PvdA Sûdwest Fryslan, Andries Ekhart, gaat Job Cohen om 14.00 uur een bezoek brengen aan Blauwhuis (gemeente Wymbritseradiel). Hier bevindt zich het net opgeleverde verzorgingshuis Teatskehus, waar Job Cohen en Andries Ekhart worden geïnformeerd over de betekenis van dit verzorgingshuis voor de omgeving.

Vervolgens komen Job Cohen en Andries Ekhart, in gezelschap van lokale en landelijke vrijwilligers en de aanwezige Tweede Kamerleden, om 16.00 uur aan op de verkiezingsmarkt in het centrum van Sneek.

Als afsluiting van de campagnedag vindt er om 16.30 uur een townhall-bijeenkomst plaats in Sneek. Hier gaat het over de herindelingsverkiezingen, de landelijke politiek en het oppositieverhaal van de PvdA. Onder voorbehoud zijn de Tweede Kamerleden Lutz Jacobi, Jacques Monasch en Tjeerd van Dekken aanwezig. Kijk hier voor meer informatie >

Eind vorige maand vormde Bussum het decor van de eerste bijeenkomst. De verhandeling van gastspreker Maarten van Rossem over rechtse retoriek staat integraal online, evenals het slotwoord van Cohen en nog een aantal fragmenten, hier en hier.