Het land in!

Door Marleen Barth op 11 februari 2011 Delen

Morgen is het zover. Vanaf morgen zullen we echt fullswing campagnevoeren. Natuurlijk: alle posters zijn geplakt, onze afdelingen zijn al hard aan het werk en ik heb de eerste debatten en interviews er alweer opzetten. Maar morgen gaan we op pad. Het land in. Op naar Doetinchem, Park Lingezegen tussen Arnhem en Nijmegen, Arnhem en Utrecht. Om te laten horen dat het eerlijker moet, en om bij onze lokale en provinciale PvdA’ers te zien hoe het eerlijker kan. Morgen is de eerste dag van onze Provincietour, waarbij Job Cohen en ik, maar ook Eerste- en Tweede Kamerleden  de komende weken alle windstreken van het land zullen aandoen.

Daar, in de provincies, zal scherp duidelijk worden hoe de Haagse bezuinigingen aankomen.  Door kortingen op de Jeugdzorg, de afbraak van het natuurbeleid in ons land en de bezuinigingen op het Openbaar Vervoer. Het kan ook anders: betere jeugdzorg organiseren door goede samenwerking. Het borgen van natuurgebieden, zodat mijn zoon daar later ook nog van genieten kan. En goede bereikbaarheid in alle provincies.

We beginnen morgen in Gelderland en Utrecht. In Doetinchem gaan we de straat op en praten we over het creëren van werk in de regio. In het Park Lingezegen zien we hoe werken, recreëren en wonen in de regio Arnhem/Nijmegen op een aantrekkelijke manier kan worden gecombineerd. In Arnhem gaan we de straat op en in Utrecht praten we over bouwen van woningen voor starters. Kortom: een volle, maar boeiende dag ligt voor me.

Ook onze Tweede Kamerleden gaan op pad. Zij zullen in hun Tweede Kamer Bustour ook het hele land aandoen. Houd ook voor deze tour de agenda van de PvdA-website in de gaten.

Morgen is het zover. We gaan het land in, ‘on the campaign trail’. Ik kijk ernaar uit!