Blij met extra geld kinderopvang

Door Keklik Yücel op 7 september 2015 Delen

Alle kinderen verdienen de best mogelijke start op school, ongeacht hun afkomst of de buurt waar ze in opgroeien. Kinderopvang biedt daarvoor een goede basis; het geeft onze jongste kinderen de kans zich spelenderwijs te ontwikkelen. En geeft ouders de kans werk en de zorg voor hun kinderen te combineren. Daarom hebben wij ook gepleit voor extra investeringen in de kwaliteit en de toegankelijkheid van de kinderopvang.

Wij zijn daarom erg blij dat minister Asscher bekend heeft gemaakt dat vanaf 1 januari 2016 de kinderopvangtoeslag omhoog gaat. Hierdoor wordt de kinderopvang een stuk goedkoper. Dat gaat flink schelen in de portemonnee en geeft veel ouders wat extra lucht. Investeren in jonge kinderen betekent investeren in hun en onze toekomst.