Betere start voor beginnende leraar

Foto Shutterstock

Door Jet Bussemaker op 13 februari 2014 Delen

Te veel beginnende leraren verlaten het onderwijs omdat zij onvoldoende begeleid worden. Zij hebben het gevoel dat ze in het diepe worden gegooid. Mede hierdoor verlaat een kwart van de beginnende leraren het onderwijs binnen de eerste vijf jaar. Dat is echt onnodige verspilling van talent dat wij hard nodig hebben voor de klas.

Staatssecretaris Sander Dekker en ik trekken ruim 80 miljoen euro uit om beginnende leraren beter voor te bereiden op hun werk voor de klas. Het geld gaat naar circa zestig initiatieven die het onderwijs op de pabo’s en lerarenopleidingen beter laten aansluiten op de praktijk op scholen in het primair en voortgezet onderwijs en in het mbo. Lees verder op rijksoverheid.nl >