Betaalbare zorg in de buurt

Door Otwin van Dijk op 24 april 2013 Delen

De Partij van de Arbeid wil de zorg op een sociale en verantwoorde manier hervormen. Om de zorg voor iedereen, voor nu en in de toekomst, beschikbaar en betaalbaar te houden, zijn hervormingen nodig. Hervormingen die ervoor zorgen dat we zorg dichtbij, persoonlijker en minder ingewikkeld organiseren.

We willen bovendien een betrokken samenleving. Een samenleving waar mensen naar elkaar omkijken en elkaar helpen. Daarom is het goed dat het kabinet samen met werknemers en werkgevers afspraken heeft gemaakt over hervormingen in de zorg.

Het overgrote deel van de vakbonden in de zorg, werkgevers en het kabinet slaan de handen nu ineen. Meer thuishulpen kunnen hun baan behouden en er wordt extra geïnvesteerd in scholing van zorgmedewerkers.

De PvdA is bovendien blij dat meer mensen met een beperking en ouderen in een beschermde woonomgeving kunnen blijven wonen. Al eerder hebben wij aangegeven dat we mensen die niet thuis kunnen wonen een prettige en zorgzame beschermde woonplek willen blijven geven. Op deze manier hervormen we de zorg op een sociale manier.