Bekijk de resulaten van het canvassen

Door De Redactie op 18 juni 2010 Delen

De campagne zit er op. Een van de belangrijkste activiteiten was het canvassen. Met honderden vrijwilligers in heel Nederland gingen we van deur tot deur om het gesprek aan te gaan over de buurt en de toekomst van Nederland. In totaal hebben we de afgelopen maanden meer dan 10.000 enquêtes afgenomen. Bekijk de resultaten in je postcodegebied of vul zelf de enquête in op http://www.pvdaenquete.nl/ .

Hiermee is de basis gelegd voor structureel kiezerscontact.

Na elke canvasactie werd een analyse gemaakt van de belangrijkste bevindingen in de buurt. Op basis daarvan werden bewoners geïnformeerd over de resultaten van de actie en de oplossingen van de PvdA. Lokale en landelijke politici kwamen veel concrete problemen tegen waar zij meteen mee aan de slag konden. Zo agendeerde Jacqueline Cramer na een canvasactie in Hilversum stationair draaiende bussen bij de directie van Connexxion.

Onmisbaar voor een structurele registratie en analyse is het Kiezers Activatie Systeem (KAS), waar deze campagne voor het eerst mee is gewerkt. Met behulp van deze Amerikaanse technologie, die ook gebruikt is door de campaigners van Obama, heeft de PvdA een professionaliseringsslag gemaakt in het organiseren van direct kiezerscontact en vrijwilligersmanagement. Na de zomer bouwen we verder en zal Nederland de PvdA weer terug zien in de buurt!