Behoed consument voor torenhoge telefoonrekening

Door Jeroen Recourt op 3 oktober 2012 Delen

De Partij van de Arbeid wil dat consumenten te allen tijde worden beschermd tegen buitensporige telefoonrekeningen. Een goed voorbeeld hiervan is het gebruik van internet op je mobiele telefoon in het buitenland. Dat kan soms flink in de papieren lopen. Om die reden zijn telecomaanbieders sinds kort verplicht om consumenten te waarschuwen als zij flink over hun datalimiet heen dreigen te gaan. Providers blijken dit slechts in beperkte mate te doen. Daarom moet er nu actie worden ondernomen.

Providers die zich niet aan de regels houden moeten dat voelen waar het het meest pijn doet: in de portemonnee. Als de consument niet vooraf gewaarschuwd wordt voor een hoge rekening volgt er een boete. Ook komt er een verbod om die hoge rekening te innen wanneer de klant niet tijdig op de hoogte is gesteld. Ik verwacht dat de minister hier snel en stevig mee aan de slag gaat en spreek hem hier ook op aan.