Manifestatie ‘Armoede werkt niet’ groot succes

Door De Redactie op 3 december 2010 Delen

De miljardenbezuiniging op de sociale werkplaatsen en jonggehandicapten is ondoordacht en niet sociaal. Het kabinet ontneemt tienduizenden mensen met een arbeidsbeperking hun baan, bestaan en waardigheid. Daarom protesteerden zaterdag ruim 1500 mensen in de Brabanthallen van Den Bosch. Op de site van SP kun je nog een uitgebreide videoregistratie bekijken, met onder andere toespraken van Emile Roemer en Job Cohen. Of bekijk het korte filmpje met Job Cohen, waarin hij uitlegt waarom hij namens de PvdA bij de manifestatie aanwezig was. Tenslotte kun je ook de foto’s van de bijeenkomst bekijken op onze Flickr-pagina. Komende dinsdag, 7 december, zullen de SP en de PvdA samen met vakbondsmensen met een ludieke actie de handtekeningen aanbieden aan staatssecretaris Paul de Krom.

Ondertussen hebben meer dan 15.000 mensen een petitie ondertekend, waarin ze stellen dat ‘mensen met een arbeidsbeperking niet de dupe mogen worden van de crisis. De plannen om mensen met een arbeidsbeperking salaris te laten inleveren en 30.000 banen in de sociale werkvoorziening te schrappen moeten direct van tafel.’  Komende dinsdag, 7 december, zullen de SP en de PvdA samen met vakbondsmensen met een ludieke actie de handtekeningen aanbieden aan staatssecretaris Paul de Krom.

Meedoen? Laat even weten per mail aan: armoedewerktniet@sp.nl of je erbij bent.

Debat in de Tweede Kamer
Volgende week woensdag en donderdag debatteert de Tweede Kamer over de bezuinigingen op sociale werkvoorziening, jonggehandicapten en de bijstand. Mariëtte Hamer en Sadet Karabulut (SP) zullen dan aan staatssecretaris Paul de Krom en de coalitiepartijen CDA, VVD en PVV baan- en inkomensgaranties vragen en hen oproepen om te stoppen met asociale bezuinigingen. Zij roepen iedereen op het debat te volgen. Wil je erbij zijn? Houd dan de agenda van de Tweede Kamer in de gaten. Of meld je aan per mail: armoedewerktniet@sp.nl