Alles doen om ramp Middellandse Zee te stoppen

Door Kati Piri op 20 april 2015 Delen

Op de Middellandse Zee speelt zich een tragedie af, waar wij in Europa ons voor kapot moeten schamen. Radeloze vluchtelingen laten zich door mensensmokkelaars voor woekerbedragen overhalen om op hoop van zegen de oversteek naar ons continent te maken. Alleen in de eerste vier maanden van dit jaar hebben al meer dan 2000 mensen die wanhoopstocht met de dood moeten bekopen.

Alles, maar dan ook alles moet gedaan worden om deze acute ramp te stoppen. Het rijke Europa moet de middelen en het materiaal beschikbaar stellen om het tij te keren. We kunnen en mogen deze noodsituatie niet overlaten aan Italië en de andere EU-Middellandse Zeelanden alleen. Lees verder op europa.pvda.nl >