PvdA Rotterdam strijdlustig in het verbeteren van het kinderarmoedebeleid

Op 24 oktober organiseerde de PvdA Tweede Kamerfractie in samenwerking met de PvdA Rotterdam een bijeenkomst in het kader van de bestrijding van kinderarmoede. De actie vond plaats op de locatie van Jarige Job, een stichting die cadeautjes en traktaties voor kinderverjaardagen regelt voor gezinnen die dit zelf niet kunnen.

Hoe moet de Gemeente Rotterdam het geld besteden dat het kabinet dit jaar specifiek ter bestrijding van kinderarmoede heeft uitgetrokken? Die vraag stond deze dag centraal voor verschillende organisaties en initiatieven aanwezig uit Rotterdam die werken met armoedethematiek. De dag begon met een inspirerend mini-college van Henk Oosterling (filosoof en aanjager van Rotterdam Vakmanstad) over armoede en burgerschap in het algemeen. In het laatste gedeelte van de dag zijn verschillende partijen in gesprek gegaan om ervaringen, uitdagingen en best practices uit te wisselen. De ontmoeting heeft veel nieuwe ideeën opgeleverd.

Op maandagavond 31 oktober worden deze ideeën verder besproken, tijdens een openbaar cafédebat in café Heilige Boontjes in Rotterdam. Tweede Kamerlid Duco Hoogland zal de discussie leiden, waar naast de PvdA Rotterdam ook een expertpanel aan zal deelnemen. Dit panel bestaat uit Josine Strörmann (raadslid SP Rotterdam), Lies Roest (Burgerraadslid Groenlinks) en Carlos Goncalves (raadslid PvdA).