Medewerker internationaal secretariaat

Voor de ondersteuning van de Internationaal secretaris is de Vereniging Partij van de Arbeid op zoek naar een

Medewerker Internationaal secretariaat

0,7 fte (24,5 uur)

standplaats: PvdA partijbureau in Den Haag

Internationaal secretariaat

De Partij van de Arbeid kent een lange en trotse internationale traditie, vanuit de overtuiging dat internationale samenwerking cruciaal is om sociaaldemocratische idealen te verwezenlijken. Het internationaal secretariaat van de PvdA draagt zorg voor de vertegenwoordiging van de PvdA in binnen- en buitenland over onderwerpen die te maken hebben met de internationale politiek. Dit gebeurt in samenspraak met de Tweede Kamerfractie en de PvdA-delegatie in het Europees Parlement.

De functie voer je vanuit het partijbureau uit. Het partijbureau is de professionele werkorganisatie van de PvdA. Het opereert onder verantwoordelijkheid van het partijbestuur dat, tussen de congressen in, het hoogste orgaan is van de partij. De internationaal secretaris is lid van het partijbestuur.

Wat ga je doen?

Je functie bevindt zich op het snijvlak van communicatie en organiseren:

Communicatie: je houdt de onlinekanalen up to date, stelt nieuwsbrieven op, en treedt op als het contactpunt en vraagbaak. Je correspondeert met zusterpartijen, de PES-fractie, onze Tweede Kamerfractie en Eurodelegatie, FMS, de werkgroep buitenland en het netwerk defensie binnen de PvdA.

Organiseren: je organiseert (in co-creatie) uiteenlopende politieke events/bijeenkomsten zoals publieksdebatten, expertmeetings over internationale onderwerpen, enz.

Bovendien voer je ondersteuningswerkzaamheden uit met een secretarieel/administratief karakter.

Wie zoeken we?

Je beschikt over academisch werk- en denkniveau. Je hebt een studie met een internationaal profiel (bijna) afgerond. Je hebt een sterk ontwikkeld politiek-strategisch inzicht, je beschikt over inhoudelijke dossierkennis op internationale thema’s en bent in staat e.e.a. te vertalen naar toegankelijke teksten, zowel in het Nederlands als in het Engels. Goede beheersing van andere talen is een pré. Je werkstijl is doortastend, punctueel, onafhankelijk en communicatief. Enthousiast organiseren gaat je makkelijk af. Je bent flexibel en bereid om ’s avonds en in het weekend te werken.

Arbeidsvoorwaarden

De aanstelling is altijd eerst voor een jaar, met uitzicht op een vast dienstverband. Salaris afhankelijk van kennis en ervaring. Het startsalaris op basis van 24,5 uur bedraagt minimaal € 2.054 bruto (voltijds € 2.934) Naast 8% vakantietoeslag heb je recht op een eindejaarsuitkering van € 1.700 bruto op jaarbasis (bij voltijds). De PvdA biedt goede opleidingsmogelijkheden. Flexibele werktijden in overleg.

Informatie en solliciteren

Info over de functie kan worden ingewonnen bij Martijn Brandenburg, directeur, tevens teamleider team Ondersteuning, via [email protected] . Als jij je herkent in het profiel kijken wij uit naar jouw CV en motivatiebrief, die je uiterlijk 31 oktober 2021 stuurt naar Arjan de Vries, HR-adviseur, via [email protected].