Afrikadag 2022

Op 28 mei 2022 is de Afrikadag terug van weggeweest! Na twee jaar waarin de Afrikadag geen doorgang kon vinden, hopen we in mei weer groots uit te pakken met een LIVE Afrikadag. Namens de buitenlandstichting van de PvdA, de Foundation Max van der Stoel (FMS), kijken wij er naar uit om de deuren van het KIT weer te mogen openen. Hoe verhouden wij ons anno 2022 in Nederland en Europa tot Afrikaanse landen, gemeenschappen en mensen? Hoe bereiken we de noodzakelijke vernieuwing van deze relatie, op basis van gelijkwaardigheid? En wat voor impact heeft bijna twee jaar Covid-19 hierop gehad? Op de 2022 editie van de Afrikadag staan deze vragen centraal. De dag bestaat uit verschillende politieke en culturele workshops. Deze worden gegeven door vertegenwoordigers van de Afrikaanse diaspora, Ngo’s en andere partners. Tussen de workshops door kun je het beeldschone KIT verkennen en genieten van de inspiratiemarkt.
28 mei 2022 om 10:00 tot 18:00

Koninklijk Instituut voor de Tropen, Amsterdam Mauritskade

Themabijeenkomst

Meld je aan!

Je kunt deelnemen aan deze activiteit door je naam en e-mailadres achter te laten.