Grote inzamelactie voor Oekraïne op zaterdag 9 april

PvdA en FMS

Inzamelactie Oekraïne zaterdag 9 april

Op zaterdag 9 april 2022 organiseren de PvdA en de FMS een landelijke inzamelactie voor de slachtoffers van de oorlog in Oekraïne. Samen met Oekraïense partners (het SD-platform) is een lijst samengesteld die voorziet in de meest acute behoeften: medicijnen, houdbaar voedsel, producten voor persoonlijke hygiëne, etc.

Met jouw inzet gaan we die spullen door het hele land voor hen inzamelen, waarna wij het op één centraal punt samenbrengen en vervoeren. Hieronder lees je alles over deze actie.

Hoe kun je bijdragen?

Je kunt op drie manieren bijdragen:

1. Zelf spullen kopen en inleveren bij een van de inzamelpunten.

Pak de lijst hieronder erbij en gooi de volgende keer bij de supermarkt of drogisterij wat extra spullen in je karretje of mandje. Lever deze spullen vervolgens op zaterdag 9 april van 10.00 tot 20.00 uur in bij een van de inzamelpunten of laat je online bestelling op die dag afleveren bij het inzamelpunt.

1. Organiseer een eigen inzamelactie bij een lokale supermarkt of drogisterij

Je kunt ook anderen vragen iets extra’s te kopen. Verzamel zelf de spullen en lever ze vervolgens op 9 april in bij een van de inzamelpunten. Hier vind je tips en tricks hoe je dit het beste kunt aanpakken.

1. Geld doneren

Met het geld dat jij doneert, kopen wij de benodigde spullen in. Doneren kan op NL15 RABO 0394 5461 21, ten name van ‘Foundation Max van der Stoel’ en onder vermelding van ‘Inzameling Oekraïne’.

En vergeet niet deze actie met zoveel mogelijk partijgenoten, vrienden, en familie te delen!

Overzicht verzamelpunten

• Venlo (PvdA Venlo, Straelseweg 162)
  • Doetinchem (Het Rode Kafé, Bilderdijkstraat 20)
  • Den Haag (Landelijk partijbureau, Leeghwaterplein 45)
  • Groningen (Ons Pand, Haddingestraat 10)
  • Amsterdam (PvdA Amsterdam, Van Musschenbroekstraat 3 HS)

Alle verzamelpunten zijn op zaterdag 9 april van 10.00 tot 20.00 uur geopend.

Vervoer naar Oekraïne

Vanaf de inzamelpunten zorgen wij ervoor dat de spullen op één plek verzameld worden en vervolgens naar de Slowaaks-Oekraïense grens worden vervoerd. Vanaf daar verspreiden de mensen van het SD-platform de spullen onder alle Oekraïners, sociaaldemocraat of niet. Zo dragen we vanuit Nederland een klein beetje bij aan het verlichten van de acute nood in Oekraïne.

Vragen

Heb je vragen over deze actie of wil je op een andere manier helpen? Neem dan contact op met Emiel Bongaerts (FMS) op [email protected] of 06-10277209.