Wat zijn de grootste verschillen tussen PvdA en... Volt?

Het is belangrijk dat politieke partijen samenwerken om verstandig beleid te maken. De PvdA heeft altijd oog voor andere partijen die Nederland ook eerlijker en socialer willen maken.

Toch is het bij verkiezingen goed om te weten waar de grootste verschillen zitten. Daarom zetten we die in deze serie uiteen.

PvdA vs Volt

Wij delen met Volt een pro-Europese blik. Veel hedendaagse problemen zijn grensoverschrijdend. Neem klimaatverandering, waarvoor onze Eurocommissaris Frans Timmermans in Brussel werkt aan een ambitieuze, Europese klimaataanpak. Toch zijn er veel nationale onderwerpen waar wij vinden dat Volt kiest voor rechts beleid. Dit zijn de belangrijkste punten waar we op verschillen met Volt:

• Volt doet niets om de marktwerking in de zorg tegen te gaan. De PvdA strijdt hier wel voor.
    • Volt zet geen geld opzij om leraren op Nederlandse basisscholen extra salaris te gunnen. De PvdA vindt dat de leraren dat wel verdienen.
    • Volt stelt geen wijzigingen op het woningbeleid voor. De PvdA vindt dat er meer betaalbare huurwoningen met een huur onder de €752 per maand moeten worden gebouwd.
    • Volt kiest er niet voor om de zorg goedkoper te maken. De PvdA wil de zorgpremie en het eigen risico verlagen.

Deel ons plan voor Nederland

Steun ons en deel onze plannen online! Hier vind je alles om het internet rood te kleuren.

Kleur het internet rood

Bekijk de plannen van de PvdA

De hoogtepunten uit ons verkiezingsprogramma

Klik hier