Wat zijn de grootste verschillen tussen PvdA en... Partij voor de Dieren?

Het is belangrijk dat politieke partijen samenwerken om verstandig beleid te maken. De PvdA heeft altijd oog voor andere partijen die Nederland ook eerlijker en socialer willen maken.

Toch is het bij verkiezingen goed om te weten waar de grootste verschillen zitten. Daarom zetten we die in deze serie uiteen.

PvdA vs Partij voor de Dieren

In de Tweede Kamer kunnen wij rondom klimaat en natuur vaak goed samenwerken met de Partij voor de Dieren. De PvdD laat hun programma echter niet doorrekenen door het Planbureau voor de Leefomgeving, voor de effecten op klimaat, natuur en omgeving. Net zoals de VVD, FvD en PVV dat niet doen. Daarom is het moeilijk de effecten van de plannen van PvdD te weten, of te vergelijken met de PvdA. Van de partijen die hun programma wel laten doorrekenen, halen alleen de PvdA, GroenLinks en D66 de klimaatdoelstellingen. De PvdA investeert ook veel in biodiversiteit en openbaar vervoer.

Dan zijn er nog twee belangrijke punten waarin we verschillen met Partij voor de Dieren:

• De PvdD stemde tegen de donorwet, die actieve donorregistratie regelt. De PvdA was en is wel voor beleid.
    • De PvdD is minder positief over Europese samenwerking. De PvdA is wel voorstander om grensoverschrijdende problemen, zoals klimaatverandering, op Europees niveau aan te pakken.

Deel ons plan voor Nederland

Steun ons en deel onze plannen online! Hier vind je alles om het internet rood te kleuren.

Kleur het internet rood

Bekijk de plannen van de PvdA

De hoogtepunten uit ons verkiezingsprogramma

Klik hier