Hemelbestormers: jonge PvdA’ers voor de toekomst

Wat zijn de Hemelbestormers?

Jonge PvdA'ers die politieke oplossingen voor de toekomst bedenken en hiermee de PvdA relevant maken voor jongeren: dat zijn de Hemelbestormers. De partij wil de aankomende jaren verjongen, vernieuwen en verfrissen. Dat doen we aan de hand van leuke bijeenkomsten waar inhoud en plezier even belangrijk zijn.

Dit is de plek waarmee je als jonge PvdA'er het meeste uit je lidmaatschap haalt. Wil jij graag meer betrokken worden bij de partij maar weet je nog niet precies op welke manier? Geen probleem! Laat je telefoonnummer achter en we bellen je op om voor jou de perfecte plek in de partij te vinden. Je kunt meer doen dan je denkt.

Word actief voor de PvdA

Evenement #2: ‘Gentrificatie: is er in volkswijken nog plek voor het volk?’

Omdat het evenement in Utrecht zo'n succes was gaan nu een stapje groter: Rotterdam. Op vrijdag 29 november gaan we in Rotterdam met o.a. het Rotterdamse PvdA-raadslid aan de slag met 'Gentrificatie: is er in volkswijken nog plek voor het volk?' Meld je direct aan!

Evenement #1: Alexandria Ocasio Cortez

In het prachtige atelier de Nijverheid in Utrecht bespraken we de politieke wervelwind in het Amerikaanse Congres: Alexandria Ocasio-Cortez (AOC). Met haar persoonlijke verhaal, frisse ideeën en moderne communicatie is zij de spreekbuis geworden van duizenden jonge linkse Amerikanen.

Wie is zij? Wat maakt haar zo bijzonder? En wat kunnen wij als PvdA van haar leren? In een openhartig gesprek beantwoorden partijleider Lodewijk Asscher, Eerste Kamerfractievoorzitter Mei Li Vos en raadslid in Den Haag Mikal Tseggai deze vragen. Jonge PvdA'ers waren vanuit het hele land gekomen en bleven nog lang om de avond na te spreken.