Nalaten en schenken

Nalaten via een testament, is een mooi statement dat je kunt maken voor behoud van een sociaal Nederland. Het is een steunbetuiging aan de generaties ná ons. In een streven dat zij het net zo goed hebben als wij. Natuurlijk voorzie je eerst je naasten in je testament. Maar het kan voorkomen dat er daarna nog ruimte overblijft voor een ideëel gebaar. Met een nalatenschap aan onze partij, steun je onze democratische staat en haar politiek stelsel. Maar bovenal het behoud van een sociale verdeling van die welvaart.

Zo’n steunbetuiging aan de volgende generatie kent verschillende vormen. Enkele voorbeelden.

• Een vast bedrag. Je kunt daar zelfs een bepaalde bestemming aan geven. Bijvoorbeeld ‘te besteden aan het stimuleren van de lokale democratie’ of uitsluitend voor een lesprogramma.
  • Onroerend goed of andere bezittingen. Zoals een pand, een vervoermiddel of bijvoorbeeld een collectie. Wij kunnen die misschien in gebruik nemen, of namens jou liquideren.
  • Of je neemt de Vereniging Partij van de Arbeid op als erfgenaam. Net als andere erfgenamen valt een deel van je nalatenschap dan toe aan de partij.

Persoonlijk contact

Hebt u vragen over nalaten aan de PvdA die u graag persoonlijk bespreekt? Of wilt u er vrijblijvend over van gedachten wisselen? Laat dan uw gegevens achter. Onze Adviseur Bijzondere Giften neemt dan binnen enkele dagen contact met u op.

Of maak je belangstelling kenbaar voor de volgende themabijeenkomst. Zodra de datum bekend is, ontvang je als eerste van ons een uitnodiging.

Themabijeenkomst Nalaten & schenken

Er komen ontzettend veel vragen kijken bij de beslissing om een deel van je nalatenschap te schenken. Persoonlijk advies van deskundigen en een gesprek met personen die daar ook over nadenken is dan prettig & verhelderend. Wil je eens naar een themabijeenkomst?
Geef je belangstelling op via het formulier.

• Als u het relatienummer niet weet, vul dan uw volledige adres in.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.