Periodieke gift, contributie & belastingvoordeel

Zeker zijn van een betaalbare woning, dat willen we allemaal. Een vaste baan en een eerlijke kans als je solliciteert ook. En wat dacht je van goed onderwijs voor onze kinderen? Dat zijn geen kleine wensen. En die zijn niet binnen een dag gerealiseerd. Door regelmatige giften, kunnen wij zorgen voor een efficiënte organisatie en dus voor meer resultaat. En zo vorm je echt een steunpilaar onder onze idealen.

Er zijn eigenlijk maar twee gangbare manieren van structurele steun. En dankzij onze ANBI-status kan dat jou belastingvoordeel opleveren.

1. Een Periodieke gift – In dit geval steun je ons vijf jaar of langer, met een vast bedrag. Dat maakt de gift aftrekbaar voor de belasting. Vul het formulier in en stuur het per mail retour ([email protected]), zonder handtekening. Wij vullen de benodigde gegevens aan en sturen een ondertekend exemplaar toe voor je administratie.
Ja, ik word steunpilaar met een periodieke gift
  1. Contributie verhogen – Verhogen van de contributie kan telefonisch of via MijnPvdA. Onze ledenadministratie maakt het direct voor je in orde. Zij zijn dagelijks bereikbaar van 10.00 – 12.30 uur.

De PvdA is geregistreerd als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) bij de belastingdienst. Dit houdt in dat ook de contributie als gift wordt aangemerkt en onder bepaalde voorwaarden als aftrekpost kan worden opgevoerd bij de belastingaangifte. Ons RSIN of fiscaal nummer ANBI is 002563241. Op de website van de Belastingdienst vind je alle details.

Je contributie verhogen

Met steun van onze leden kunnen wij al sinds 1946 onvermoeibaar de strijd voeren voor een sociaaldemocratisch Nederland. De contributie is de allerbelangrijkste bron van financiering voor al onze activiteiten. Het verhogen van je contributie is dus de beste manier om ons te steunen, en kan via MijnPvdA.