Steun onze docenten

Het vakmanschap van de leraar moet voorop staan

Bedankt! Deel jouw steun en activeer anderen voor deze actie.
Foto Shutterstock / ESB Professional

Steun onze docenten

De PvdA wil stevig investeren in onze docenten, zodat we talent voor de klas aantrekken én behouden en zo het beste onderwijs mogelijk maken. Wij strijden voor extra middelen voor scholen en meer doorgroeimogelijkheden naar een hogere schaal voor docenten. Wij willen de lestaak stapsgewijs terugbrengen tot 20 uur. Dat geeft docenten de tijd om te investeren in kwaliteit van lesgeven en het begeleiden van kinderen. Daar hoort ook een betere beloning voor leraren bij. Het vakmanschap van de leraar staat bij de PvdA voorop.

Steun onze strijd

De PvdA maakt zich al jaren hard voor beter onderwijs en een sterkere positie voor docenten. Dit blijven we met veel liefde en enthousiasme doen. Het beste beleid wordt gemaakt met zeggenschap en inzet van de docent. Daarom willen deze docenten bedanken en gaan we verder met de dialoog om zo het beste beleid mogelijk te maken!

Steun onze docenten

"Het vakmanschap van de leraar staat bij de PvdA voorop."

Ga in gesprek met onze Kamerleden

Het beste onderwijs wordt gemaakt in samenspraak met leraren. Zij weten nu eenmaal het beste wat er in het onderwijs speelt en wat er beleidsmatig nodig is om het beste onderwijs mogelijk te maken. Daarom gaan wij graag in gesprek met docenten. Onze Kamerleden gaan al wekelijks langs op scholen, ontvangen docenten in de Tweede Kamer en bespreken de zorgen en ideeën van docenten per mail. Deze contacten zijn zeer waardevol. Zij helpen ons bij het vinden van oplossingen voor problemen op de werkvloer. Onze Kamerleden Loes Ypma, Amma Asante, Mohammed Mohandis & Joyce Vermue gaan daarom graag in gesprek.

Onderwijshelden

We kennen ze allemaal; echte doeners die het verschil maken. Mensen die met hun poten in de klei staan, die iedere dag het verschil maken. In het onderwijs vind je natuurlijk genoeg helden. Ken jij een held in het onderwijs? Een leraar die net dat beetje extra doet voor zijn of haar leerlingen, of die docent die jou zo goed heeft geholpen? Wij willen deze mensen een gezicht geven. Nomineer daarom nu jouw onderwijsheld!

Onze onderwijshelden

Op het Dr. Nassau College Quintus krijgen scholieren via maatwerk de mogelijkheid om vakken te volgen op het niveau dat bij hen past. Mevrouw Vanderveen heeft dit geïmplementeerd. Oud-leerling Yannick kwam haar en zijn oude mentor mevrouw Barlag een bloemetje brengen als bedankje.

Steun onze docenten en blijf op de hoogte

Steun onze strijd en blijf op de hoogte van al onze acties, ideeën en activiteiten omtrent leraren.

Berichten