Petitie zorgplicht kinderarbeid

Help mij kinderarbeid tegen te gaan

Steun de petitie

Nog altijd werken zo’n 168 miljoen kinderen dagelijks in fabrieken voor onze t-shirts, op plantages voor de palmolie in onze shampoo of diep onder de grond in mijnen voor onze mobieltjes. Onmenselijk, maar er is geen wet die bedrijven verbiedt om kinderen in verre landen uit te buiten. Dit moet en kán anders.

Daarom bespreekt de Tweede Kamer volgende week het wetsvoorstel Zorgplicht Kinderarbeid. Om twijfelende partijen te overtuigen, zullen we de Kamerleden een petitie aanbieden. Vlak voor het debat kan jouw stem tegen kinderarbeid het laatste zetje geven. Vind jij dat bedrijven die geen oog hebben voor het bestrijden van kinderarbeid in hun productieketens verantwoordelijk moeten worden gehouden? Teken dan de petitie!

Teken de petitie

We doen het samen

Gelukkig hoeven we het niet alleen te doen. Onder andere chocolademerk Tony's Chocolonely steunt mijn wet. Met dit filmpje lieten ze de noodzaak van de wet tegen kinderarbeid zien:

Bedrijven moeten meer doen om te voorkomen dat er kinderarbeid in hun producten zit. Goed onderzoek naar risico’s op kinderarbeid en een gedegen plan van aanpak als die risico’s er zijn. Inclusief goede zorg voor kinderen die uitgebuit zijn. Steun mijn strijd tegen kinderarbeid.

Teken de petitie!

We hebben al 4362 steunbetuigingen mogen ontvangen. Maar we hebben er nog veel meer nodig. Steun onze strijd en blijf op de hoogte.