Niemand in de kou

Petitie: een prijsplafond energie

PvdA en GroenLinks roepen het kabinet op om nú een maximumprijs voor energie in te stellen.

De energierekening wordt steeds hoger. Soms met wel honderden euro’s per maand. Meer dan een miljoen huishoudens dreigt dit jaar nog in financiële nood te komen. Zelfs met een fulltime baan is de energierekening niet meer te betalen. Nu al moeten mensen kiezen tussen douchen of koken.

Als we niets doen groeien 300.000 kinderen in armoede op. Het kabinet wil vooral vanaf volgend jaar mensen gaan helpen. Maar de duurste maanden komen er NU al aan en er moet NU wat gebeuren. Daarom roepen wij het kabinet samen met GroenLinks op: kom met een prijsplafond energie. Een maximumprijs voor de energierekening. Zo geven we mensen voor langere tijd zekerheid en zorgen we ervoor dat niemand deze winter in de kou komt te zitten. Goed idee? Teken de petitie.

Hoe meer mensen meedoen, hoe krachtiger onze oproep. 👇

Niemand in de kou: een maximale energieprijs

PvdA en GroenLinks roepen het kabinet op: kom NU met een prijsplafond energie. Stel een maximumprijs voor de energierekening. Zo geven we mensen zekerheid en zorgen we dat niemand in de kou komt te zitten. Teken ook! ✍️