Ieder kind doet mee

Geen kind mag opgroeien in armoede

Shutterstock / Kevin McKeever

Ieder kind doet mee!

In Nederland groeien meer dan 400.000 kinderen op in armoede. Dat betekent dat er kinderen zijn die  zonder ontbijt naar school gaan, hun verjaardag niet kunnen vieren, geen sport of muziekles hebben, waarvan de ziektekostenverzekering niet goed geregeld is. De PvdA wil samen met jou zorgen dat dit opgelost wordt. Ieder kind in Nederland moet mee kunnen doen.

Steun onze strijd

Meld je aan als rapporteur

Word rapporteur

We hebben afspraken ondertekend over hoe we de extra 100 miljoen euro voor de bestrijding van kinderarmoede gaan besteden. Wat we nu nodig hebben zijn jouw oren en ogen, om te kijken of dit geld in jouw gemeente goed wordt besteed.

Wat doe je? Simpel: je houdt de politiek in je gemeente scherp op kinderarmoede. Door bijvoorbeeld aan de PvdA-fractie te vragen wat er gebeurd is naar aanleiding van de 100 miljoen die Jetta Klijnsma structureel heeft vrijgemaakt. Of door de wethouder die gaat over kinderarmoede een mailtje te sturen hoe het ervoor staat. Alle informatie die we ophalen verzamelen we en wanneer een bestuurder in je gemeente tekort schiet kijken we wat we hier aan kunnen doen. Doe je mee?

Meld je aan als rapporteur

Resultaten

Kansen voor álle kinderen

Jetta Klijnsma

Waarom deze actie

Een kind dat opgroeit in armoede wordt aangetast in zijn sociale grondrechten. In actie komen tegen kinderarmoede is dan ook geen keuze, of iets waar je compromissen over kunt sluiten, het is onze plicht er voor te zorgen dat geen kind meer opgroeit in armoede. Er gebeurt al veel, maar nog niet genoeg.

Wat jij kunt doen

Op Prinsjesdag maakte het kabinet bekend 100 miljoen euro structureel beschikbaar te stellen aan Nederlandse gemeenten, om met plannen te komen om een einde te maken aan kinderen in armoede. Mooi, maar die plannen komen er niet vanzelf. Dit vraagt actie van de wethouder, de gemeenteraad en van jou! Teken de petitie en laat daarmee aan alle wethouders van Nederland zien dat dit ons menens is!

kindsport

Geen kind mag opgroeien in armoede.

Steun onze strijd en blijf op de hoogte!

Berichten