Defensie: van de regen in de drup. Tijd om het personeel op één te zetten

Defensie zorgt nog steeds niet goed voor haar mensen. Sommige mensen van de Koninklijke Marechaussee hebben niet eens passende regenjassen terwijl ze dag in, dag uit buiten staan. Wanneer het regent worden ze kletsnat, of moeten ze schuilen. Na een jaar lang hierover praten is er nog steeds niks veranderd. Vind jij het ook onbegrijpelijk dat Defensie haar mensen in hun hemd laat staan? Teken dan de petitie!

Mensen die bij Defensie werken, zetten zich dagelijks in voor onze veiligheid. Soms zelfs met gevaar voor eigen leven. Hun inzet verdient waardering. Meer waardering dan ze nu krijgen.

Want terwijl het Defensiebudget blijft groeien, merken de medewerkers daar veel te weinig van. Defensiepersoneel gaf de organisatie die zegt hen op 1 te zetten, eerder dit jaar als rapportcijfer zelfs een 4.

Waardering begint bij hele simpele dingen, zoals bijvoorbeeld passende uniformen. Dat is toch wel het minste, zou je zeggen. Maar nee: sommige Defensiemedewerkers staan zelfs kletsnat te worden in de regen, omdat er geen passende regenjassen voor hen zijn. De mensen van de marechaussee die zorgen voor de veiligheid van ons parlement en haar bewoners bijvoorbeeld. Onvoorstelbaar.

We kunnen onze mensen niet langer in de regen laten staan.

Vorig jaar pleitte ik er al voor dit zo snel mogelijk aan te pakken. Deze mensen hebben gewoon direct een fatsoenlijke jas nodig. Hoe simpel kan het zijn? Maar een jaar later staan ze nog steeds in de kou. In plaats van hierover te blijven praten, wil ik dat defensie dit gewoon regelt. En snel. We kunnen onze mensen niet langer in de regen laten staan. Vind jij dat ook? Teken dan onze petitie!

Word lid van de PvdA!

Samen kunnen we onze idealen waarmaken.

Doe mee en word nu lid!