Actiecentra

Het afgelopen jaar hebben we een voorzichtige start gemaakt met het opzetten van regionale actiecentra.

In alle windrichtingen zijn eerste bijeenkomsten zijn geweest, eerste acties uitgezet, maar na een jaar van aftasten en uitproberen wordt het nu tijd voor een volgende stap.

Samen maken we van de clubs- zoals we de actiecentra ook wel noemen – inspirerende plekken waar mensen van binnen en buiten de partij elkaar vinden om na te denken, in actie te komen en net te vergeten… het leuk te hebben met elkaar.

Wat gebeurt er nu al in de actiecentra?

• In Club West is er een actie geweest rondom kinderen in armoede, waarbij jongeren een petitie hebben geschreven, en Gijs van Dijk is ingeschakeld voor een debat en online aandacht. Het thema is door diverse afdelingen en organisaties opgepakt, zichtbaarheid en bereik op alle vlakken! En in het najaar wordt hier een gevolg aangegeven, om het dossier echt aan ons te laten kleven!
  • Ook Club Oost is voorzichtig los; Na een 1e inspirerende clubmeeting, worden hier nu plannen gesmeed voor volgende acties, en beginnen we in september met een backstage tour en concertbezoek bij Metropool in Hengelo en een meet and greet met Nelleke.
  • In Club Midden pakken we als eerst het thema huiswerkbegeleiding aan; met bondgenoten zoeken we naar wegen om op breder niveau dit uit te rollen!
  • In Club Zuid liggen de eerste actieplannen klaar; van goede duurzame woningen voor iedereen, tot extra aandacht voor veteranenzorg; Van Echt-Susteren tot Roosendaal werken afdelingen samen voor maatschappelijke acties. Hou ons rondom de dag van de duurzaamheid maar goed in de gaten! Enne… ook in september rondom het thema laaggeletterdheid zullen we van ons laten horen.
  • Het Noorden is ook aan; Inmiddels hebben we drie informele sessies gehad met denkers en doeners uit en buiten de PvdA. Mooie voorbeelden: pogen de piratencultuur in Noord-Nederland cultureel erfgoed te maken, prangende kwesties van inwoners uit het bevingsgebied ondersteunen Groningen en buurtcentra en wijkwinkels stimuleren.

Meld je aan en doe mee met onze actiecentra!

We nemen na de zomer contact met je op.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.