Partij van de Arbeid

Unieke tas

Voor op het strand, op een festival, camping of in de stad: met zo'n unieke tas - speciaal ontworpen door Studio Neetje - ben je klaar voor de zomer.

Bestel ze hier >

Samen één

Het is een van de grootste opdrachten van deze tijd: zorgen dat onze samenleving veiligheid en vrijheid blijft bieden aan iedereen. Dit land is samen één.

Bekijk de video van o.a. Diederik Samsom, Lilianne Ploumen en Ahmed Marcouch en deel de boodschap.

Doe mee >

Geef de echte voetbalsupporter de ruimte

Ik ben blij dat de Eerste Kamer vandaag heeft ingestemd met de nieuwe Voetbalwet. Door deze wet kunnen we eindelijk korte metten maken met notoire relschoppers die het voor de welwillende supporter verpesten. En dat zijn miljoenen voetballiefhebbers in Nederland . Hiermee wordt een voetbalwedstrijd weer veilig voor jong en oud. Tot mijn vreugde steunen ook de KNVB en het Supportersplatform betaald voetbal Nederland.

Meld je aan voor de Rosa-leergang

Je popelt om binnen de PvdA van waarde te zijn, maar je hebt nog niet helder hoe? Voor jou hebben we de Rosa-leergang: een afwisselende oriëntatie-cursus, waarin je kennismaakt met de vereniging en de partij. Behalve dat we je wegwijs maken binnen de club, brengen we je ook allerhande vaardigheden bij tijdens simulatiespellen en debattrainingen. Lees verder >

Profielschets Tweede Kamer vastgesteld

De Verenigingsraad heeft op 16 juni de profielschets Tweede Kamer vastgesteld. De profielschets is de leidraad voor het werk van de adviescommissie kandidaatstelling Tweede Kamer en voor het partijbestuur van de PvdA ten behoeve van het opstellen van de ontwerpkandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen van 15 maart 2017. De profielschets dient ook ter oriëntatie voor geïnteresseerde kandidaten.

Meer werk, meer koopkracht en meer rechtvaardigheid

Foto / PvdA Facebook

Meer werk, meer koopkracht en meer rechtvaardigheid. Dat is de inzet van de PvdA bij deze belastingherziening. In het pakket dat het kabinet nu aan de Kamer voorlegt komen al deze elementen terug, in een omvang die tot voor kort door velen niet voor mogelijk werd gehouden. De grootste groei voor de laagste inkomens, meer banen en een rechtvaardiger vermogensbelasting, gericht op het werkelijke rendement. De PvdA is trots op dit pakket. Het is nu een gezamenlijke verantwoordelijkheid van ons allemaal om bij te dragen aan de doelstellingen van meer werk, meer koopkracht en meer rechtvaardigheid. Dat zei ik in mijn bijdrage (pdf) aan het debat over de belastingherziening.

Draag bij aan eerbetoon Van der Louw

Op 20 oktober 2015 is het alweer tien jaar geleden dat André van der Louw overleed. Vele jaren heeft hij zich ingezet voor de Partij van de Arbeid. Als (vice)voorzitter, als minister in het kabinet Van Agt-Den Uyl en ook via bestuurlijke functies als burgemeester van Rotterdam en voorzitter van het Openbaar Lichaam Rijnmond. Daarnaast vervulde hij andere bestuurlijke functies, zoals het voorzitterschap van de NOS en van de KNVB en was hij voorzitter van de Raad van Commissarissen van stadion De Kuip.

Laat je waardering zien voor veteranen

Foto Flickr / Remco Groeneweg

Ook dit jaar is de Partij van de Arbeid aanwezig bij Veteranendag zaterdag. Omdat we op Veteranendag kunnen laten zien hoeveel waardering en respect wij hebben voor de inzet en de inspanningen van onze militairen, voor veteranen van alle missies, van alle krijgsmachtdelen, actief of niet actief-dienend en van alle leeftijden.