Partij van de Arbeid

Word nu lid

Samen bepalen we de koers van de Partij van de Arbeid. En samen bereiken we meer dan ieder voor zich, en kunnen nog beter werken aan een sterker en socialer Nederland. Sluit je aan.

Word nú lid >

De Nieuwe School: tegen de toenemende tweedeling in het onderwijs

Foto SpeedKingz

Vandaag lanceer ik samen met Eric van ’t Zelfde een plan om de toenemende tweedeling in het onderwijs tegen te gaan en ieder kind gelijke kansen te geven. Daarom willen wij naar ‘De Nieuwe School’ waar docenten meer tijd hebben om lessen voor te bereiden, kinderen al vanaf 2,5 jaar beginnen met spelenderwijs leren, er meer lesuren op de basisschool zijn en middelbare scholen meerdere niveaus aanbieden zodat laatbloeiers makkelijker naar een hoger onderwijstype kunnen.

Lees hier ons essay >

TTIP-leaks: Bij ‘uitverkoop’ Europa geen TTIP

Foto Pixabay / geralt

Een TTIP-verdrag tussen de VS en de EU mag onder geen beding leiden tot een verwatering van Europese waarden en normen. De vandaag via Greenpeace uitgelekte stukken maken pijnlijk duidelijk hoe ver de standpunten van Europa en Amerika uiteen liggen. Koste wat het kost moeten voorkomen worden, dat het handelsverdrag leidt tot een uitverkoop van Europa.

Lees verder op mijn website >

Toespraak Diederik Samsom op Festival van de Arbeid

Wie niets verandert heeft nu een mooi verhaal, maar staat straks voor zijn kinderen met de mond vol tanden. Wij kiezen voor de samenleving van nu, en die van later. Dat is al zeventig jaar het trotse verhaal van de Partij van de arbeid. Het verhaal van verbinding, van verheffing. Het verhaal waar ik voor sta. En voor strijd. Met alles wat ik in me heb. Dat zei ik zojuist in mijn toespraak (pdf) op het Festival van de Arbeid.

Live: Festival van de Arbeid

Foto Instagram / Geert van der Varst

De Partij van de Arbeid bestaat 70 jaar en dat vieren we grootst op 30 april en 1 mei met het Festival van de Arbeid. Twee dagen festival met werkelijk voor ieder wat wils: voor jong en oud. Deel je foto's met #FvdA en zie ze hier terug!

Andere kant opkijken nu ook in transport voorbij

Foto Flickt / Ministerie van SZW

Het was een bijzonder beeld vanochtend: minister Lodewijk Asscher die met de FNV-truck voor 'fair transport' werd afgezet bij het Torentje. Om vervolgens het wetsvoorstel dat de vorig jaar met onze Wet Aanpak Schijnconstructies ingevoerde ketenaansprakelijkheid ook van toepassing verklaart op de transportsector bij de Tweede Kamer in te dienen.