Rood, het PvdA-ledenblad

Vier keer per jaar krijgen de leden van de PvdA 'Rood' thuisgestuurd, met daarin alles over wat er binnen de PvdA speelt. Op het gebied van de landelijke en lokale politiek, maar ook over alle zaken die te maken hebben met de PvdA als volkspartij, als democratische ledenpartij en als ideeënpartij.

In 'Rood' is veel plaats ingeruimd voor de mensen die de PvdA maken. Van vrijwilligers achter de schermen, bestuurders in de regio tot politici in Den Haag, het Europees Parlement en het partijbestuur.

Een exemplaar van het meest recente nummer van 'Rood' kun je aanvragen door een mailtje te sturen naar de redactie. Het is ook mogelijk om van elk nummer een pdf-bestand te downloaden.

Rood 1, oktober 2014

Deze Rood staat grotendeels in het teken van de Vereniging en van voorstellen tot verbetering van de ledendemocratie. Ook nemen we een kijkje achter de schermen van onze ombudsteams, 'de sociaaldemocratie in optima forma'.

Verkiezingsmagazine EP14

Een speciaal magazine voor de verkiezingen van het Europees Parlement van 22 mei. Met onder andere een kennismaking met lijsttrekker Paul Tang en nummer twee Agnes Jongerius, lezersvragen aan Jeroen Dijsselbloem en een internationale reportage over vrachtwagenchauffeurs.

Rood 4, december 2013

In de laatste Rood van het jaar Hans Spekman over de inzet van de Partij van de Arbeid voor de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014. Verder onder meer een groot interview met staatssecretaris Martin van Rijn over zorg in de buurt.

Rood 3, oktober 2013

In deze editie komt Jeroen Dijsselbloem uitgebreid aan het woord over zijn ministerschap en de Miljoenennota. Wat is daarin het aandeel van de PvdA?

Rood 2, juni 2013

Ledenblad van de Partij van de Arbeid, 10de jaargang, nr 2, juni 2013. Lodewijk Asscher over zijn werk in Den Haag, het verschil met Amsterdam, zijn drijfveren en ambities.

Rood 1, april 2013

Interview met Monika Sie over de zoektocht naar een gedeeld beschavingsideaal, naar aanleiding van het manifest 'Van Waarde' van de Wiardi Beckman Stichting. Paul Kalma duikt de geschiedenis van de WBS in en we laten leden aan het woord over wat voor hen van waarde is.

Rood 3, december 2012

Diederik Samsom blikt terug op een bewogen jaar. Een interview over zijn uitverkiezing tot partijleider, de Tweede Kamerverkiezingen en de formatie.

12, eenmalig verkiezingsmagazine

Speciaal voor de verkiezingen van 12 september geeft de PvdA een eenmalig magazine uit: 12. Met onder meer een gesprek met Diederik Samsom en Frank Evenblij, interviews met kandidaten en een belichting van onze standpunten.

Rood 1, maart 2012

In dit nummer van het PvdA-ledenblad Rood een interview met de nieuwe partijvoorzitter Hans Spekman ('Geen gezwets, daar hou ik van').

Verder de afscheidscolumn van Job Cohen, het vernieuwde partijbestuur, een profiel van afgezwaaid Internationaal Secretaris Marije Laffeber en opiniebijdragen van Paul Kalma en Mei Li Vos over De Nieuwe Vakbond.

Rood 4, december 2011

In dit nummer van het PvdA-ledenblad Rood een portret van Tanja Jadnansning, woordvoerder hoger onderwijs in de Tweede Kamer. Over haar opvoeding ('Iedere dag kreeg ik extra broden mee voor de arme kinderen uit mijn klas'), meester Sathoe, het pizza-overleg en natuurlijk over het onderwijs. Verder in deze editie: de kandidaat-voorzitters stellen zich over, een linkse hobby, artikelen over sociaaldemocratie in Europa, en alles over de resoluties Internationaal en Publieke Sector.