Rood, het PvdA-ledenblad

Vier keer per jaar krijgen de leden van de PvdA 'Rood' thuisgestuurd, met daarin alles over wat er binnen de PvdA speelt. Op het gebied van de landelijke en lokale politiek, maar ook over alle zaken die te maken hebben met de PvdA als volkspartij, als democratische ledenpartij en als ideeënpartij.

In 'Rood' is veel plaats ingeruimd voor de mensen die de PvdA maken. Van vrijwilligers achter de schermen, bestuurders in de regio tot politici in Den Haag, het Europees Parlement en het partijbestuur.

Een exemplaar van het meest recente nummer van 'Rood' kun je aanvragen door een mailtje te sturen naar de redactie. Het is ook mogelijk om van elk nummer een pdf-bestand te downloaden.

Rood 2, april 2016

In dit jubileumnummer blikken we niet alleen terug op onze rijke historie, maar ook op onze rijke toekomst. Job Cohen, Wouter Bos, Ad Melkert en Wim Kok delen hun herinneringen, drie bevlogen partijgenoten spreken over hun internationale carrière en komen Sara Ham en Jan Tielen, beiden actief lid van de FNV, aan het woord.

Rood 1, maart 2016

De eerste Rood van dit jaar is gewijd aan het thema 'onderwijs'. Met onder andere een groot interview met Jet Bussemaker over haar drijfveren, Diederik Samsom over het allerbeste onderwijs voor onze kinderen, Ronald Plasterk over zijn leraar Aardrijkskunde.

Rood 3, december 2015

Deze editie staat geheel in het teken van ‘Duurzaamheid en Internationaal’. Met onder meer een groot interview met Kirsten Meijer over haar werk als Internationaal Secretaris, Diederik Samsom over klimaatverandering en duurzame energie en een tweegesprek tussen Paul Tang en Liset Meddens van Fossielvrij Nederland.

Rood 2, oktober 2015

Rood staat dit keer volledig in het teken van goed werk en zorg. Met onder andere een uitgebreid interview met de vrouw die als geen ander weet hoe belangrijk het is dat mensen met een handicap kunnen deelnemen aan de samenleving: Jetta Klijnsma.

Rood 1, juni 2015

Themanummer Samen Eén. Over integratie en binding, met o.a. een groot interview met Ahmed Marcouch, zes jaar nadat hij al eens de cover van Rood sierde. Toen als stadsdeelwethouder in Amsterdam, nu als Tweede Kamerlid.

Rood 2, december 2014

Het grote internationale nummer. Bert Koenders over de indrukwekkende stapel dossiers die hij op zijn bureau aantrof. De drijfveren van Roelof van Laar. Idealen in een veranderende wereld volgens Kirsten Meijer.

Rood 1, oktober 2014

Deze Rood staat grotendeels in het teken van de Vereniging en van voorstellen tot verbetering van de ledendemocratie. Ook nemen we een kijkje achter de schermen van onze ombudsteams, 'de sociaaldemocratie in optima forma'.

Verkiezingsmagazine EP14

Een speciaal magazine voor de verkiezingen van het Europees Parlement van 22 mei. Met onder andere een kennismaking met lijsttrekker Paul Tang en nummer twee Agnes Jongerius, lezersvragen aan Jeroen Dijsselbloem en een internationale reportage over vrachtwagenchauffeurs.

Rood 4, december 2013

In de laatste Rood van het jaar Hans Spekman over de inzet van de Partij van de Arbeid voor de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014. Verder onder meer een groot interview met staatssecretaris Martin van Rijn over zorg in de buurt.

Rood 3, oktober 2013

In deze editie komt Jeroen Dijsselbloem uitgebreid aan het woord over zijn ministerschap en de Miljoenennota. Wat is daarin het aandeel van de PvdA?