Diederik Samsom

Politiek leider

Congrestoespraak Diederik Samsom

'We zien dat onze koers resultaten oplevert. Mensen vinden weer werk, er worden meer huizen verkocht en verbouwd en voor het eerst in jaren houden mensen meer over in hun portemonnee. Het is nog broos, maar het werkt. En dit is het moment om vastberaden te zijn en vertrouwen te hebben dat de veranderingen die we doorvoeren goed uitpakken voor ons land en voor de mensen. Ons land verdient meer zekerheid. Ons land verdient meer vooruitgang. Ons land verdient meer verdraagzaamheid. De PvdA heeft Nederland nog zo veel te bieden.' Dat zei ik in mijn toespraak op het Congres (pdf) >

Bijdrage Diederik Samsom aan debat aanslagen Parijs

Foto Flick / PvdA

De overheid moet een antwoord geven op de angst, door veiligheid te bieden. Daarbij geldt voor mijn fractie dat we ons niet willen storten in een politieke wapenwedloop van flinke voorstellen, maar dat we het kabinet de opdracht en de ruimte willen geven om te zorgen dat onze politie,marechaussee en veiligheidsdiensten kunnen doen wat nodig is. Dat zei ik vandaag in het debat over de aanslagen in Parijs.

De beste zorg voor een eerlijke prijs

Foto Shutterstock / Dieter Hawlan

De beste zorg voor een eerlijke prijs. Waarbij een ruim en divers aanbod bestaat om uit te kiezen. Dat is wat de Partij van de Arbeid wil in onze gezondheidszorg. Met dat uitgangspunt is de afgelopen dagen ook stap voor stap gewerkt aan een oplossing nadat de Eerste Kamer afgelopen dinsdag het wetsvoorstel verwierp waarin verzekeraars meer mogelijkheden krijgen om te selecteren in welke zorg zij inkopen.