Diederik Samsom

Politiek leider

De beste zorg voor een eerlijke prijs

Foto Shutterstock / Dieter Hawlan

De beste zorg voor een eerlijke prijs. Waarbij een ruim en divers aanbod bestaat om uit te kiezen. Dat is wat de Partij van de Arbeid wil in onze gezondheidszorg. Met dat uitgangspunt is de afgelopen dagen ook stap voor stap gewerkt aan een oplossing nadat de Eerste Kamer afgelopen dinsdag het wetsvoorstel verwierp waarin verzekeraars meer mogelijkheden krijgen om te selecteren in welke zorg zij inkopen.

Toespraak Diederik Samsom op Politieke Ledenraad

En dus kiezen we niet voor het gemakkelijke verhaal van niks veranderen. Wij kiezen voor het andere verhaal. Omdat we de beste zorg willen bieden aan de ouderen van nu, en de ouderen van later. Omdat we banen veilig willen stellen voor mensen nu, én voor volgende generaties. Omdat we niet alleen onszelf, maar ook onze kinderen een betaalbare en betrouwbare energievoorziening gunnen. Wie niets verandert heeft nu een makkelijk verhaal, maar staat straks voor zijn kinderen met de mond vol tanden. Wij kiezen voor de samenleving van nu, en die van later. We kiezen voor het lastige verhaal van verandering en verbetering. Met oog voor de onzekerheid die ermee gepaard gaat. Dat is het verhaal van de Partij van de Arbeid. Het verhaal waar ik voor kies. Met alles wat ik in me heb.

Dat zei ik in mijn toespraak op de politieke ledenraad.

Reactie op benoeming Koenders

Foto Flickr / FMS

Ik ben trots dat we met Bert Koenders de ideale man hebben om met zijn ervaring en passie voor buitenlandpolitiek het werk van Frans Timmermans voort te zetten. Nederland heeft in dit kabinet gelukkig weer de blik naar buiten gericht. Actieve buitenlandpolitiek is belangrijk voor Nederland. Bert heeft nu de belangrijke taak om dat de komende jaren verder invulling te geven. In het belang van Nederland en de wereld.