Partij van de Arbeid

Denk mee

Heb jij ideeën over bijvoorbeeld Europa of duurzaamheid, en wil jij je expertise delen? Neem eens een kijkje bij een van onze netwerken.

Naar onze netwerken >

Onderzoek mensenrechtenschendingen Gaza

De Partij van de Arbeid maakt zich grote zorgen over de escalatie van geweld in Gaza. Het dodental is inmiddels de macabere grens van 1000 gepasseerd, waaronder veel burgers, vrouwen en kinderen. De internationale gemeenschap dient maximale druk op strijdende partijen uit te oefenen om tot een onmiddellijk staakt-het-vuren te komen en moet mogelijke schendingen van mensenrechten onderzoeken.

Meld je aan voor de Den Uyl-leergang

In oktober 2014 start de tweede editie van de Den Uyl-leergang. De Den Uyl-leergang is een leergang voor PvdA toptalent; mensen die de ambitie en potentie hebben voor een landelijke politieke functie. De leergang duurt tot juli 2015 en zal bestaan uit verschillende bijeenkomsten, een stage en excursies. Partijgenoten die willen deelnemen aan de Den Uyl-leergang kunnen zich aanmelden.

Willem Witteveen overleden

Foto Flickr / PvdA

Met grote verslagenheid hebben wij gisteren gekeken naar de beelden van de vliegramp in Oekraïne. Vandaag bereikte ons daarnaast nog het onthutsende nieuws dat bij de vliegramp van gistermiddag ook een zeer betrokken partijgenoot is omgekomen. Willem Witteveen, lid van de PvdA-fractie van de Eerste Kamer, was met zijn vrouw en dochter aan boord van het toestel.

Lees het in memoriam >

Reactie op ramp MH17

De PvdA is diep geschokt door de berichten over het lot van de Boeing MH17. We leven mee met familie en vrienden van de inzittenden en met al degenen die nu in vreselijke onzekerheid zitten.

Aanpak jeugdwerkloosheid moet topprioriteit worden

Het is geen geheim dat de jeugdwerkloosheid in Europa drastisch is toegenomen en in sommige Zuid-Europese lidstaten zelfs duizelingwekkende proporties heeft aangenomen. Om het ontstaan van een verloren generatie en bijbehorende negatieve gevolgen voor de economie en samenleving af te wenden, moeten wij jongeren in Europa dringend een perspectief op een betere toekomst bieden.

Daarom hebben wij vandaag in het Europees Parlement in Straatsburg een door mij ondersteunde resolutie aangenomen over jeugd en werkgelegenheid, waarin wij de lidstaten en de Europese Commissie oproepen om van de aanpak van jeugdwerkloosheid een topprioriteit te maken en zo snel mogelijk meer geld beschikbaar te stellen om leer-werktrajecten, stages en startersbanen voor jongeren op te zetten.