Partij van de Arbeid

PvdA 70 jaar

Op 9 februari 1946 werd de PvdA opgericht in het Krasnapolsky in Amsterdam.

70 jaar PvdA. Dat is een feest waard en vieren we graag met jou!

Ga naar de jubileumsite >

Transparantie nodig voor topvrouwen

Door transparant te maken waar de komende jaren vacatures ontstaan krijgen vrouwen die een topfunctie ambiëren een nieuw instrument in handen om tijdig en gericht op vrijkomende bestuursfuncties in te kunnen spelen. Om dit mogelijk te maken heb ik een nieuwe online tool gelanceerd. Deze tool is bedoeld om de vacatures die komende jaren ontstaan in de raden van bestuur en raden van commissarissen van Nederlandse bedrijven transparanter te maken.

Ja: vóór meer veiligheid, stabiliteit en democratie

Meer veiligheid, meer stabiliteit en meer democratie, dat is de inzet van het referendum over het samenwerkingsverdrag met Oekraïne. Dit verdrag is goed voor Nederland. Omdat een veilig en democratisch Oekraïne in het belang is van onze vrede. Omdat wij Poetin niet willen belonen voor zijn pogingen om dit verdrag te dwarsbomen en Oekraïne te verdelen. En omdat werknemers en bedrijven profiteren van handel zonder bureaucratische belemmeringen. Stem dus op 6 april vóór meer veiligheid, stabiliteit en democratie.

Ontzie ouderen bij aanpak scheefwonen

Foto Flickr / CorporatieNL

Ouderen die eigenlijk te veel inkomen hebben voor een sociale huurwoning moeten niet opgezadeld worden met een extra huurstijging. Het is onredelijk en oneerlijk om van mensen die vaak al tientallen jaren in hetzelfde huis wonen en het toch al niet breed hebben, te verwachten dat zij verhuizen naar een duurdere woning of een koophuis. Ik wil dat minister Blok deze groep ouderen ontziet bij het doorvoeren van extra huurverhogingen om het scheefwonen aan te pakken.

Laagste inkomens profiteren het meest van hervorming kindregelingen

Foto Flickr / Elvin

De laagste inkomens zijn het meest gebaat bij de nieuwe kindregelingen van minister Asscher. Ze gaan er gemiddeld genomen bijna 1000 euro per jaar op vooruit, blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Mensen met een doorsnee of lager inkomen, gaan er allemaal in inkomen op vooruit.